Onderzoeksvragen

Welke docenten willen meehelpen de onderstaande vragen te onderzoeken door het gebruik van duolingo in één of meer van hun groepen?

  1. Hoe lang blijven leerlingen enthousiast oefenen met duolingo?
  2. Welke typen leerlingen zijn geholpen met duolingo en welke minder?
  3. Helpt het om een minimum aantal punten per week verplicht te stellen als huiswerk?
    • (met bijvoorbeeld een verplicht taalpracticum na de reguliere schooltijd voor de leerlingen die thuis niet voldoende oefenen)

De theorie is dat de getalenteerde (excellente) leerlingen uit intrinsieke motivatie zullen oefenen en zonder dwang meer dan 100 punten per week gemiddeld zullen halen, terwijl de (voor taalvakken) minder getalenteerde leerlingen juist baat hebben bij de verplichting vanuit school om elke week tenminste 100 punten te halen. Ook onderpresteerders kunnen op deze manier opgespoord en uit hun tent gelokt worden. Een talenpracticum na de reguliere schooltijd kan een effectieve maatregel zijn om die verplichting te handhaven. Leerlingen die wekelijks voldoende punten halen kunnen dispensatie krijgen. Als je honderd punten gehaald hebt, mag je naar huis. Dit systeem werkt bij huiswerkbegeleidingsinstituten, dus waarom niet op school? Dat is dus een onderzoeksvraag.

Neem even contact op als je mee wilt helpen of als je meer informatie wilt.

1 gedachte over “Onderzoeksvragen”

  1. Ik! Ik heb al gereageerd via het contact maar ik heb geen antwoord gehad. Ik ben Duitd, Duits lerares (VO) in Amsterdam en schrijf mij eerste scriptie voor de UvA.
    Graag mag u contact met mij opnemen.
    Dagmar

    Beantwoorden

Plaats een reactie